poniedziałek, 4 grudnia 2017

Witamy w naszym świecie !

Witamy w świecie małych inżynierów koła informatycznego, które pod opieką p. Kamila Komorowskiego poznaje informatyczny świat :)

Od powrotu do szkoły dzielnie staramy się w kreatywny sposób rozwikłać zagadki, jakie stawia przed nami świat mówiący językiem zer i jedynek.

Naszą podróż rozpoczęliśmy od zrobienia kanapek, kanapek, które pokazały nam jak ważne jest wydawanie precyzyjnych instrukcji oraz wprowadziły nas do metod algorytmicznego rozwiązywania zadań.

Mniej więcej tak to wyglądało

Obrazki logiczne pokazały nam, że pojęcie układu współrzędnych nie jest obce. Przygotowały nas również do misji, która czekała już na kolejnych zajęciach. Korzystając z ogromnej maty edukacyjnej oraz wiedzy o algorytmach zdobywaliśmy skarb programując ścieżkę, po której do niego dotarliśmy. Zdobyliśmy również wiedzę o poruszaniu się robota, którego już niebawem będziemy programować.



Następna przygoda odsłoniła przed nami świat gier, jakiego jeszcze nie znaliśmy, aby nasza gra działała musieliśmy ją sami zaprogramować, co okazało się nie zawsze łatwym zadaniem.
Dzięki ogromnej determinacji i zaangażowaniu robot Lightbot oraz inne postacie dzielnie pokonywały kolorowy jednak nie łatwy świat gry.
.
Znalezione obrazy dla zapytania lightbot

Znacie SUDOKU? Pewnie każdy je zna, ale nie każdy grał w tą grę tak jak my! Tu kolejny raz wykorzystaliśmy matę, ale nie tylko, ponieważ w naszym sudoku nie ustawialiśmy cyferek, ale kolorowe kubeczki, zadanie wykonaliśmy bardzo szybko dzięki temu mieliśmy jeszcze czas na ułożenie z nich własnych nie rzadko skomplikowanych budowli. Nie obyło się również bez pracy domowej z której bardzo się cieszyliśmy.



Teraz "Pierwsze koty za płoty", czyli programujemy w języku Scratch. Pierwszą stworzoną przez nas animacją było piękne akwarium.

Zostańcie, więc z nami, bo już niebawem pokażemy wam jak czekając na Święta Bożego Narodzenia uczymy się programowania!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz